کاهش استرس

🔴 تکنیک کاربردی “worry box” یا “جعبه نگرانی” برای کاهش استرس:

1️⃣ یک جعبه مقوایی مثل یک جعبه کفش بیارید و درش رو محکم چسب نواری بزنید. و بالای آن شکافی کوچک مثل صندوق رای گیری ایجاد کنید!

2️⃣ حالا هر نگرانی که نسبت به یک موضوع دارید روی یک تکه کاغذ بنویسید و داخل جعبه بیاندازید.

3️⃣ هر روز نگرانیها و استرس های روزانه تان را نوشته و توی جعبه بیاندازید.

4️⃣ بعد از گذشت چندهفته جعبه را باز کنید و تمام نگرانیها و استرسهای گذشته خود را مجددا بخوانید.

باور کنید که کلی می خندید و از طرفی ملاحظه خواهید کرد که 90 درصد آن استرسها تنها درذهن شما حضور داشتن و عملا هیچوقت اتفاق نیفتادند!

اینطوری مغزتون تعلیم میبینه که به سادگی بابت مسائل کوچک مضطرب نشه و برای این مدارات عصبی میسازه و این شیوه رو به عادت خوب تبدیل میکنه و دیگه در آینده به ساخت Worry Box دیگر نیازی نخواهید داشت!

drkhalilishahrekord
09199101249

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.